50 dagar

Idag startar jag ett projekt som jag kallar ”50 dagar”.

Jag ska köra enbart VLCD i femtio dagar, först på runt 550 kcal/dag och efterhand, när kick start-produkterna är uppdruckna, så fortsätter jag på 600-700 kcal resten av perioden.

Jag kommer i första hand att använda mig av Allévos produkter, men också Atkins, Nutrilett och Naturdiet får plats i skafferiet. Först blir det shaker och soppor, för att sedan övergå till barer och några få färdigmixade shaker.

Mitt mål är att minska 15 kilo i vikt.

Jag hoppas och tror att jag kan nå det målet på de sju veckorna som jag har satt av till det här projektet.

Jag har redan minskat drygt tjugo kilo, det gjorde jag i höstas, men så stoppade viktminskningen upp och jag tappade fokus och motivation. Jag vill att det här ska bli en nystart så att jag senare kan fortsätta helt till min målvikt.

Jag är också nyfiken på konceptet att fasta 24/7. Det är inte omöjligt att jag försöker mig på det efter avslutade 50 dagar. Det är framför allt Dr Jason Fung som har inspirerat mig till detta. Läs mer om honom här.

Du är hjärtligt välkommen att följa mig på min resa mot ett hälsosammare liv!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Therese
    Mar 31, 2016 @ 23:15:57

    Gav du upp lchf helt? Hoppas att VLCD är din väg nu då. Är du motiverad så fixar du det. Jag testade för många år sedan med, men fixade inte det mer än nån vecka. Gick visserligen ner tillfälligt, men sötman i flera av shakerna, soppor och barer triggade suget och sojan som verkar vara obligatorisk i alla ”pulverprodukter” slog ut min mage. Dessutom blev Jag knäpp av känslan att aldrig få äta mig mätt. Jag har aldrig lyckats med något annat än lchf när dt gäller viktnedgång

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
