Samma vikt

Tredje dagen med samma vikt. Skönt att det är +-0 just nu. Måste väl nästan räkna med det efter en viktminskning på 4,8 kilo på en vecka.

Annars går det väldigt bra. 😉 Känner att jag äter mig mätt, men inte övermätt. Småknaskade lite mandlar igår kväll, inte helt ideellt, men det var ändå ok. Har hittat mandlar som endast har tillsats av salt, och så är de rostade så att jag inte känner av något i halsen heller, det kan jag göra av råa. Så de är förrädiska!

Läser mycket om socker och mjöl just nu, för att få mer motivation att låta bli det. Har rensat ut i mina kökslådor så att mjöl och socker har förpassats till ett egen hylla i ett skåp som jag inte behöver öppna så ofta. Känns mycket bättre. Så slipper jag få dagliga påminnelser om att det finns i huset. Allt som kan räknas in under LCHF (strikt/liberalt) har fått plats där: nötter, mandlar, ölkorvar, stevia, nötmjöl, etc.

Njuter av att ha kommit igång igen efter nästan ett år med fram och tillbaka-känslor i förhållande till maten. Har ju gjort ett par ansträngningar under året som har gått, men nu känner jag mig mer redo. Nu är det min tur att må bra.

Önskar alla läsare en finfin dag vidare!

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • ”Min läkare är imponerad över mina framgångar”
    Före och efter Kan ketogen kost hjälpa dig till en bättre form än någonsin, inte bara fysisk utan även mentalt? Med tanke på vad Tonya har att berätta, verkar det vara så: Läs vidare → Inlägget ”Min läkare är imponerad över mina framgångar” dök först upp på Kostdoktorn.
