En vecka har gått

Nu har jag ätit LCHF i en vecka efter semestern och vågen visar idag på minus 4,8 kilo sedan måndag 21 juli. Det känns underbart att ha fått en så god start.

Det går bra med maten, har hittat en massa LCHF-matlådor i frysen som jag använder nu när jag precis har kommit igång. Det gör livet mycket lättare. Så det ska jag fortsätta göra, laga god mat i stora portioner och så frysa in i lådor som jag bara kan ta upp när fantasin tryter…

Vi har fått tillbaka det vanliga sommarvädret här i Bergen, men det är fortfarande ganska varmt även om det är molnigt och regnar ibland.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Therese
    Jul 29, 2014 @ 10:01:12

    Skönt att få bekräftat att kroppen fortfarande reagerar positivt på lchf-kost. Vissa tycks få problem när de återvänder till lchf efter perioder av avsteg.
    Färdiga matlådor är SMART att ta till. Planering och åter planering gör att risken att falla av banan pga lathet eller stress minskar betydligt.
    Jag brukar köpa frysta råa kycklingklubbor i frysdisken och själv tillaga dem i ugnen innan jag styckfryser dem. Lätt att tina och gott att äta både kalla och varma.
    Att ofta göra ”storkok” är smart om man har en tillräckligt stor frys.

  2. Camilla B
    Jul 30, 2014 @ 08:25:37

    Ja, det känns verkligen jättebra. Att veta att min kropp fungerar som den ska och responderar på koständringen.
    Matlådor ska jag satsa på ännu mer nu. Det är så fantastiskt att bara kunna hämta ut maten i frysen och värma till lunch eller middag. Så kan resten av familjen få äta det de vill 🙂 Planering är A och O för att lyckas. Och vi har en stor frys att förvara matlådor i, där är jag lyckligt lottad!

RSS Kostdoktorn

  • Ny veckomeny som kombinerar vegetarisk och ketogen kost
    Våra veckomenyer ger dig allt du behöver för att lyckas med LCHF. Veckomenyer, recept och inköpslistor – ingen planering behövs! Anpassa eller hoppa över måltider – recept och inköpslistor anpassas automatiskt.Vi har nu 38 veckomenyer tillgängliga – inklusive strikt ketogent, måttlig LCHF, vegetariskt, mejerifritt eller Team Kostdoktorns favoriter – vi lägge […]
