En månad senare

Ja, så gick det en månad utan uppdatering. Som ofta annars är det ett tecken på att det går dåligt.

Föll helt ut från LCHFspåret och nu sliter jag för att komma upp ur sockerträsket och in på rätt spår igen. Det börjar bra på morgonen men så tar jag fel val senare på dagen så att jag kommer ut av flytet. Men jag ger inte upp att komma tillbaka till bra mat.

Ett felköp av joggeskor blev också slutet för mina dagliga promenader. Fick ont i hälsenan och stora skavsår på hälarna. Så de är nu utbytta mot ett par Viking-skor som sitter bättre på foten. På måndag ska det bli promenad igen.

Semestern har annars gått bra som helhet. Men att Lilleman fick vattenkoppor andra dagen hörde väl inte till det mest lyckade. Så det blev mycket innesittande och spelande på iPad för både honom och mig första veckan. Den långa bilresan kortade vi ner till tre nätter med besök hos Lillemans kusin som sommarjobbade på Hvaler i år.

På måndag är det tillbaka till vardagen igen och Lilleman ska på dagis. Då får jag utrymme att bry mig om mig själv igen. Det behöver jag.

Nästa helg ska vi iväg på bröllop och i kväll är det svensexa för brudgummen. Så jag är ensam hemma med Lilleman som sitter och äter lördagsgodis framför iPaden som just nu visar en episod av Bamse. Men nu är det läggdags.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Att behandla patienter med paleokost
    4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor66%4 stjärnor33%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna0%6 röster216 visningar Physicians for Ancestral Health är ett nätverk med läkare som använder riktig mat som behandling. Här förklarar de fördelen med att ha ett nätverk med likasinnade läkare som behandlar sina patienter med livsstilsförändringar. Se hela videon ovan (transkription […]
