Mer upp

Och jag vet vad det beror på. Föll för frestelsen av nygräddad pizza igår och åt upp en hel. Plus att jag festade till det med glass hos svärmor på eftermiddagen. Gott. Men var det värt viktuppgången på sju hekto? Hmm, vet inte helt.

Jaja. Idag är en ny dag och fastar gör jag också. Det går bra. Har druckit vatten och kaffe med en skvätt grädde i, plus två skivor hushållsmedvurst efter min dagliga promenad. Det gick lite fortare än igår, och jag hostade inte lika illa, så förkylningen är förhoppningsvis på tillbakagång nu. Inte kul att hosta massor. Hade tagit på dubbla plåster på vänster häl för att undvika att det skavde hål igen, och det fungerade. Dock var jag lite för optimistisk på högerfoten så där har jag fått ett nytt skavsår. En dag ska väl skorna vara ingångna och jag slipper mer skavsår. Tänkte ju ha dessa när vi ska till London i helgen, men nu vet jag inte. Vi får se hur det blir.

Ja, vi ska alltså till London nu till helgen, och det ska bli jättetrevligt. Vi ska bo hos vänner som har bosatt sig där och det ser jag verkligen fram emot. Har sett lite på vad vi ska se på, och det beror ju lite på hur vädret blir, om högtrycket håller i sig eller om det börjar spöregna lagom till vi kommer. Men det blir nog London Zoo, Richmond park och så sightseeing i alla fall. Vi ska vara tre hela dagar, så vi hinner med så mycket i alla fall.

Nu ska jag lyssna på Sommar i P1.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Therese
    Jul 08, 2013 @ 13:53:44

    Va härligt att få åka till London! Njut av tillvaron där.
    Tänk inte på de där 7 hg viktuppgång utan se framåt, gör kloka val och se dem försvinna igen.

  2. inte fan gör det det
    Jul 08, 2013 @ 17:28:32

    Strunta i 7hg- fortsätt och tänk att det blir bättre i morgon! Och tänk vad kul att åka till London! Lyllos!!

RSS Kostdoktorn

  • Plocktallrik med räkor och ägg
    6 gStrikt LCHF71% Fett25% Protein3% Kolhydrater6 g kolhydrater / portion1 {"@context":"http:\/\/schema.org\/","@type":"Recipe","name":"Plocktallrik med r\u00e4kor och \u00e4gg","description":"En snabbfixad m\u00e5ltid med r\u00e4kor, \u00e4gg och konserverad kron\u00e4rtskocka. Perfek […]
