Nytt rekord

Om så bara med fyra sekunder, men jag slog mitt bästa promenadresultat, tack vare en jogg de sista femtio metrarna! Kände mig ganska duktig när jag klockade in mig på 36m 8s. Turen är 3,2 km lång, både nerför och rejält uppför. Men känner att det går lättare att gå uppför nu, än vad det gjorde till att börja med. De första gångerna var jag nästan på väg att stanna för att vila i uppförsbacken, men det behöver jag inte göra nu. Känns jätteskönt att formen blir bättre.

Och vikten hade minskat med två hekto från igår. Trots storätande av sushi och sashimi på kvällen, med vitt vin i glaset. Det var ju min fastedag, men pga dålig logistik och en felleverans från restaurangen kom maten på bordet först efter halv tio, och då var jag utsvulten. Så jag åt betydligt mer än 500 kcal. Men det var igår. Idag har jag ätit bra mat och nu i kväll vankas det räkor. Det blir det mycket vatten i kroppen av, men det försvinner efter några dagar.

Annars har vi haft en fin dag här i Bergen med temperaturer på runt 20 grader och strålande sol. Vi reste in till familjens lantställe på eftermiddagen och besökte farbror och faster och kusinen som just nu bor där. Det står en studsmatta där också som är mycket populär för Lilleman att hoppa på, så han somnade gott i kväll. Där blev vi bjudna på korv och bröd, jag hoppade över brödet. Grillmat är gott på sommaren.

I morgon vet jag inte vad vi ska hitta på. Vädret blir kanske inte lika fint som idag, men vi får hoppas på några timmar med sol ändå.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. inte fan gör det det
    Jul 06, 2013 @ 19:53:41

    Ha en härlig dag i morgon!
    /anna

RSS Kostdoktorn

  • Ny veckomeny som kombinerar vegetarisk och ketogen kost
    Våra veckomenyer ger dig allt du behöver för att lyckas med LCHF. Veckomenyer, recept och inköpslistor – ingen planering behövs! Anpassa eller hoppa över måltider – recept och inköpslistor anpassas automatiskt.Vi har nu 38 veckomenyer tillgängliga – inklusive strikt ketogent, måttlig LCHF, vegetariskt, mejerifritt eller Team Kostdoktorns favoriter – vi lägge […]
