Lördag

Och jag har varit ute på min dagliga promenad. Gick inte fullt så fort idag som igår. Så det tog en minut längre idag, men det är helt ok. Det viktigaste är att jag kommer mig ut på rundan.

Vägningen var mer positiv idag, neråt igen, åtta hekto faktiskt, och det är jag nöjd med.

Idag har det blivit dålig mat, ost till lunch, och det blir inget bra resultat på vågen av sådant. Frukosten var ok, två ägg som vanligt, med smör och kaviarmix till. Och så blir det ost och skinka och korv till middag också. Orkar inte med att laga middag idag… Men det blir gott med lite småplock, och kanske ett glas vin till, det får vi se.

 

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Borde de fettsnåla kostråden ha införts?
    Inga röster ännu! Vi har i decennier fått rådet att begränsa intaget av mättat fett och istället öka intaget av kolhydrater. Men hade dessa rekommendationer verkligen vetenskapligt stöd? Finns det några skäl alls att begränsa intaget av naturliga fetter? Dr Harcombe ger dig hela bilden – och den är inte vad de flesta tror. Se ett par minuter av intervjun ova […]
