Ut på tur

…aldrig sur. Gjorde undan dagens promenad på 37 minuter och 19 sekunder enligt Runkeeper. En enorm förbättring bara efter tre gånger alltså, startade på 40 minuter blankt i tisdags. Promenadvägen är 3,19 km lång och går i nedför- och uppförbackar. Så det är inte raka vägen alltså.

Idag var det också glädjande besked på vågen. Minus tre hekto sedan igår och jag närmar mig mitt delmål från hösten 2009, då jag vägde som lägst. Jättehärligt att se att jag får resultat på det jag gör.

Igår blev det ganska kalorifattig mat. Mycket fiskekaker som är kalorisnålt, och även ganska fettsnålt. Men jag höll mig mätt och det är ju det som är huvudsaken tycker jag. Men idag ska jag göra nya smörbollsbitar som jag tar till när jag har fått i mig för lite fett genom maten, eller om jag bara är lite småsugen på något. Det stillar bra.

Har dessutom städat idag. Känns jättebra.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Therese
    Jun 13, 2013 @ 15:45:12

    det är roligt att märka resultat och promenader är en bra form av motion tycker jag. Jag har ju hund som måste rastas så jag brukar ta promenader med honom och samtidigt lyssna på nån bra ljudbok så att det blir lite roligare.
    Fettsnål mat någon dag spelar ingen roll, men jag märkte tidigare att min förbränning avstannade då jag fick en E% fett på under 70% några dagar på raken. Den kom snabbt igång då jag ökade fettandelen i kosten.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
