Glädjande

Ja, idag var det igen en fröjd att ställa sig på vågen. Minus 1,3 kilo från igår. Men så var det ju min fastedag också. Klart godkänt och mycket glädjande!

Nu har jag precis kommit in från en promenad, gick 3,19 km på 40 minuter. Det är ett bra resultat för att vara jag. Det blir utgångspunkten för att klara att förbättra den tiden. För sett i det stora och hela är det ju inte ett bra resultat. Borde nog klara det på en halvtimme i alla fall, tänker jag, efter att ha sett lite på hur andra klarar det. Så det får bli målet.

I kväll blir det restaurant igen. Har bestämt mig för pannestekt kalvelever med grönsaker. Det har jag inte ätit förut, och restaurangen ska vara bra. Så slipper jag frestas av menyn i kväll också! Kanske vi tar en ostbricka till dessert, det är ju så gott!

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
