Dagen efter

Fastan alltså! Fast jag åt på restaurang igår eftermiddag, i stället för den karrékotletten som jag hade planerat. Det blev gravad lax med hovmästarsås, lammkarré med spenat-, svamp- och rödlöksblandning, och en osttallrik till dessert. Var nervös att det skulle förstöra hela fastedagen.

Men så ställde jag mig på vågen idag på morgonen, och fick se två gånger på resultatet för att tro det jag såg. Ner 1,1 kilo sedan igår morse. Jaja, lite av det kommer nog krypande igen när jag äter normalt ett par dagar, men det är helt vilt.

Jag är så glad att jag hittade 5:2-fastan och att den ger sådana resultat på min kropp. Nu är jag bara 400 gram ifrån minus 20 kilo totalt. Det känns nästan helt ofattbart att det kan gå så bra. Och detta utan regelbunden motion. Det blir kanske en träning i veckan, på det mesta. Så det är inte träning som gör att jag går ner i vikt, men maten jag äter.

För den som undrar så äter jag alltså LCHF hela tiden. På mina fastedagar, måndagar och fredagar, så äter jag uppemot 600 kalorier totalt under dagen, också det LCHF. Som oftast bestående av en enda måltid tillsammans med familjen, och en kopp kaffe med grädde morgon och lunch. Samt ganska stora mängder vatten under dagen.

Önskar alla en strålande lördag!

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
