Äntligen tillbaka!

Nu har det gått rätt länge sedan mitt förra inlägg och det har hänt en hel del.

Nu är det systematiskt fastande det handlar om. Två dagar i veckan och så normal LCHF-mat de andra fem dagarna. Jag försöker få i mig normala mängder men ibland blir det nog lite för lite mat. Men det jämnar nog ut sig tror jag. Skämtar

Idag var det vägning på morgonen som vanligt, och jag var väldigt spänd på resultatet… Och det infriades! Minus fyra hekto från igår, så nu har jag gått ner över 18 kilo från starten i höstas. Det är bra resultat för mig som aldrig tidigare har gått ner så mycket i vikt i en släng. Glad

Nu är jag jättemotiverad att inte göra undantag. Det kommer att gå som en dans tror jag. För jag tänker i mitt stilla sinne att ”inte vill jag förstöra det goda resultatet som jag har uppnått genom att äta det där”. Och hittills har det fungerat. Och speciellt nu som jag börjar komma i gång på allvar med 5:2-fastan så är det helt underbart att verkligen få se resultatet! Tummen upp

Ska försöka hänga i med uppdateringar på bloggen i fortsättningen… Vill ju gärna att mina få trogna läsare inte ska ge upp hoppet om att få höra hur det går för mig!

 

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
