Länge sedan sist

Det har gått en lång tid sedan mitt förra inlägg. Det har gått lite upp och ner i livet och jag har haft mycket att tänka på. Nu börjar det gå åt rätt håll och det känns skönt.

Viktmässigt står jag nog ganska stilla. Kanske lite upp. Men det har jag tänkt ta tag i ordentligt nu. Har sett på programmet Eat, fast and live longer på svt i förkortad version och även ett program om fasta på norsk tv. Det har verkligen fått mig att öppna ögonen för fasta i olika former.

Min variant blir en 5:2 fasta. Äta normalt fem dagar i veckan och minimalt med mat två dagar i veckan. Då har jag tänkt att det ska bli bara middag de dagarna och i övrigt vatten och kanske kaffe.

Annars händer det inte så mycket direkt. Var i helgen på LCHF-kryssningen på m/s Galaxy. Träffade några personer där som jag har skrivit med i flera år, det var trevligt. Och så var det sex olika föredrag under lördagen. Intressant och motiverande.

Så har jag varit på besök hos min syster i helgen, före och efter kryssningen. Det var mycket trevligt😊.

Ska försöka skriva i bloggen lite oftare nu. Det har blivit alltför långt mellan inläggen.

Hoppas naturligtvis att ni vill fortsätta följa mig också i fortsättningen.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Maria
    Apr 24, 2013 @ 06:40:59

    Lycka till med 5:2. En av mina ”gubbar” på jobbet drog igång den 26 mars och har gått ner 7.2 kilo. Jag är himla glad å hans vägnar.

RSS Kostdoktorn

  • Ny veckomeny som kombinerar vegetarisk och ketogen kost
    Våra veckomenyer ger dig allt du behöver för att lyckas med LCHF. Veckomenyer, recept och inköpslistor – ingen planering behövs! Anpassa eller hoppa över måltider – recept och inköpslistor anpassas automatiskt.Vi har nu 38 veckomenyer tillgängliga – inklusive strikt ketogent, måttlig LCHF, vegetariskt, mejerifritt eller Team Kostdoktorns favoriter – vi lägge […]
