Gott nytt år!

Så var den äntligen här. 😉 Det nya årets första dag! 2013. Känns ovant och bekant på samma gång.

Gårdagen gick lugnt för sig. God middag hemma och så var det dags för lilleman att sova. Det gick hyfsat bra mellan fyrverkerismällarna och vid tolvslaget sov han sig genom allt!

På söndag börjar jag på kurs med Anna Hallén. Fram till dess blir det bara bra mat har jag bestämt. Kroppen ska vara trygg och i balans före kursen så att jag åtminstone minimerar risken för omställningsbesvär. Någon vägning blir det därför inte förrän på söndag morgon. Förhoppningsvis kan jag få fart på viktminskningen nu i årets första månader.

Nu har regnet tagit en paus. Det har kommit nederbörd nästan oavbrutet sedan i fredags så det är skönt. Vi passar på att vara ute en liten stund i nästan-solen. För så mycket syns den inte här eftersom molnen skymmer det mesta.

Drömmer mycket och kommer ihåg en del också. Bearbetar en del som är jobbigt i livet just nu. Återkommer kanske till vad när det börjar lätta lite.

Mitt enda nyårslöfte i år är att fullföra sådant som är påbörjat. Inte starta med något nytt innan det som är påbörjat har avslutats helt. Det betyder också för mig att helhjärtat verkligen göra mitt allra bästa i det som ska göras. Att göra det fullt och helt, inte styckevis och delt. Det ska bli mitt motto i år.

Vill därför också bli mer aktiv på bloggen. Och vill gärna få kommentarer på det jag skriver så att jag kan utvecklas som människa och bloggare.

På återseende.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Therese
    Jan 03, 2013 @ 22:40:38

    Det ska bli väldigt spännande att höra om vad du tycker om kursen och om den hjälper dig! Ska givetvis nyfiket följa bloggen!

  2. anrose
    Jan 04, 2013 @ 16:51:43

    Lycka till med kursen. Jag kommer att titta in lite då och då. Jag kommer att följa din viktresa.

RSS Kostdoktorn

  • Plocktallrik med räkor och ägg
    6 gStrikt LCHF71% Fett25% Protein3% Kolhydrater6 g kolhydrater / portion1 {"@context":"http:\/\/schema.org\/","@type":"Recipe","name":"Plocktallrik med r\u00e4kor och \u00e4gg","description":"En snabbfixad m\u00e5ltid med r\u00e4kor, \u00e4gg och konserverad kron\u00e4rtskocka. Perfek […]
