Måndag hela veckan…

Ja, för att jag behöver verkligen tänka som så att det här är en ny dag, en ny chans att äta rätt idag. Varje dag. Inte bara ibland.

Men nu som jag har nästan flyt så känns det i alla fall betydligt bättre än när jag precis hade avslutat mitt födelsedagsfirande för snart tre veckor sedan. Men tycker att det går långsamt med viktminskningen. Känner att det nog får göra det lite grann före jul, men sen är det alla växlar i.

Mitt eget mål är att ha gått ner så pass till sommaren att jag slipper min C-PAP, alltså den maskinen som övervakar andningen på natten så att jag inte får sömnapné. Räknar med att det problemet släpper om jag går ner i vikt nämligen. Hade ju inga sådana besvär när jag var på tvåsiffrigt, så det är målet före midsommar. Det är ett realistiskt mål i mina ögon.

Har funderat en del på att ta en period med Eurodiet efter jul, för att få bort en stor mängd kilo men har inte helt bestämt mig. Det lockar med brevkurs med Anna Hallén också nämligen, mer i linje med LCHF, för dit har ju inte Fedon kommit ännu…

 

 

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. Jenny - 2xlblog
    Dec 03, 2012 @ 21:39:10

    Härligt att det går bra, även om du känner att det är lite långsamt. Vilket motiverande mål ! Mycket mer värt än ”bara” bli snugg eller så.. Att slippa ha ont i höfter, knän och fötter motiverade mig starkt, men det är förstås ännu viktigare att kunna sova tryggt utan risk för andningsstopp! Massor av lycka till!

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
