Nystart

Dags för en aldrig så liten nystart efter fem dagar i eländighet. Det började med Mårten Gås i fredags, födelsedagsfest i lördags och rester efter denna de påföljande tre dagarna. Men så blir jag ju bara fyrtio år en gång i livet, men nu börjar ju det nya livet så ingen väg tillbaka.
Har bestämt att nu är det nog med socker och vetemjöl i alla former. Märkte efter de här dagarna att några småkrämpor redan kommit tillbaka. Exempelvis mina ömma fötter och onda knän. Det är inte värt det för att äta socker och vete. INTE värt det.
Nu har jag investerat i en kaffekvarn för att kunna mala mandlar etc i. Då kan jag använda det istället för vete att baka bröd med.
Så nu har jag inga ursäkter att inte välja LCHF i fortsättningen.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jenny - 2xlblog
    Nov 15, 2012 @ 23:04:01

    Hejja! 🙂

  2. anrose
    Nov 16, 2012 @ 16:51:56

    Grattis i efterhand på 40årsdagen. Nu är det nya tag framåt. Vägen bakåt är avstängd och kommer aldrig mer att öppnas,den har rasat samman. *S*

RSS Kostdoktorn

  • Ny veckomeny som kombinerar vegetarisk och ketogen kost
    Våra veckomenyer ger dig allt du behöver för att lyckas med LCHF. Veckomenyer, recept och inköpslistor – ingen planering behövs! Anpassa eller hoppa över måltider – recept och inköpslistor anpassas automatiskt.Vi har nu 38 veckomenyer tillgängliga – inklusive strikt ketogent, måttlig LCHF, vegetariskt, mejerifritt eller Team Kostdoktorns favoriter – vi lägge […]
