Upp och ned dag ett

Usch. Jag har sådan halsbränna just nu. Känns som att allt jag har ätit idag ska komma upp ur strupen på mig. Måtte ta min dagliga brustablett redan nu för att hoppas på en någorlunda vettig kväll.

Har idag ätit följande:

Frukost: MBC, te med kokosolja, två kokta ägg med smör.

Lunch: Kesoplättar. Kaffe (två espresso) och två bitar chokladkaka.

Middag: Lapskaus (norsk rätt) på rotfrukter, grov korv och rester av pinnekjøtt. Kaffe (två espresso) och en chokladkaka till dessert (så gick det när den fortfarande stod i kylskåpet Skäms).

Kvällsmat: Några bitar brie-ost, två bitar skrattande ko-ost, sex svarta inlagda oliver.

Har i alla fall inte haft någon grädde i kaffet idag. Alltid något att vara stolt över…

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. anrose
    Okt 09, 2012 @ 18:18:09

    Hej Milla!
    Jag hittade din blogg på kolhydrater ifokus. Jag är anrose på kolhydrater ifokus, vi skickade några gästboksinlägg till varandra. Jag ville titta in här och se hur det går för dig. Ser att du har börjat. Om det är okej för dig, tittar jag in lite då och då. Lycka till!!!

RSS Kostdoktorn

  • Borde de fettsnåla kostråden ha införts?
    Inga röster ännu! Vi har i decennier fått rådet att begränsa intaget av mättat fett och istället öka intaget av kolhydrater. Men hade dessa rekommendationer verkligen vetenskapligt stöd? Finns det några skäl alls att begränsa intaget av naturliga fetter? Dr Harcombe ger dig hela bilden – och den är inte vad de flesta tror. Se ett par minuter av intervjun ova […]
