Nystart med fin inspiration

Idag var det nedtur efter upptur på vågen. Om man så säger… Upp två kilo efter en del slarv i veckan som gick. Så nu ska jag ta mig själv mer på allvar och lyssna till mina inre önskemål om att vara baddräktsklar till sommaren.

Det är ju nu jag kan klara att starta en viktminskningsprocess som kan få goda resultat framåt sommaren.

Har sett på viktminskningen till en annan kvinna som skriver på Kolhydrater i Fokus. Hon har minskat 16 kilo sedan juli, genom att strikta till det enligt SSS, och det inspirerar mig också. Hon är inte heller man eller ung, så det betyder ju att vi som är närmare 50 än 20 också har en chans att komma relativt fort ner i vikt.

Så idag har jag på ett sätt startat på nytt, även om jag inte kallar det för en omstart, för jag har bara tänkt att göra några små (stora!) förändringar. Ska ta bort de stora mängderna grädde och andra mejeriprodukter från maten, börja dagen med gott med fett så att jag lägger en god grund för resten av dagen, och så koncentrera mig om riktig mat, inte plockmat som sill, ost och korv.

Frukost idag blev en kopp MBC och en kopp te med kokosfett (klarar inte kokosfettet i kaffet, men i te går det fint Förvånad) samt två kokta ägg med smör. That’s it.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Att behandla patienter med paleokost
    4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor66%4 stjärnor33%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna0%6 röster216 visningar Physicians for Ancestral Health är ett nätverk med läkare som använder riktig mat som behandling. Här förklarar de fördelen med att ha ett nätverk med likasinnade läkare som behandlar sina patienter med livsstilsförändringar. Se hela videon ovan (transkription […]
