Ytterligare avsteg

Jahaja. Ett enormt avsteg i kväll. Det blev inte mat men kakor till middag idag. Så i morgon sliter jag med sötsug och skit igen. Att man aldrig lär sig…

Nåväl. Har i alla fall inte tänkt att låta det förstöra för mig. Men jag har väl lagt upp till det själv, mer eller mindre medvetet. Har fallit för norska Proteinfabrikkens lavkarbo-serie Easy Living som har god chokladkaka som del av sin produktserie… Men ser det som ett sätt att trappa ner på socker. Tidigare har jag fallit helt, nu har jag i alla fall ett någorlunda vettigt altrenativ i en övergångsperiod. Jag hoppas ju att jag så småningom kommer att kunna klara mig utan sötsaker alls.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
