Inte helt som planlagt

Det blev inte helt som planerat i söndags… Men klarade mig ganska bra ändå, och idag är jag på banan igen. Äter upp sista bitarna av chokladkakan i morgon tror jag. Den har räckt länge, smakar mycket choklad om den.

Rapporterar idag minus på vågen, hela 1,3 kilo blev det! Känns faktiskt riktigt skönt. Jag vet ju att det har tagit tjugofem år att fästa kilona till kroppen, så om det tar ett par år att göra sig av med dem skulle jag väl inte klaga så mycket.

Idag har jag haft ett givande samtal med en präst… Har ju själv en nästan färdig prästutbildning och behöver ibland få prata med sådana människor. Hon är ca tjugo år äldre än jag och med massa livserfarenhet. Det var gott att få prata med någon som har tystnadsplikt.

Nu ser jag fram emot att kryssa 130-kilosstrecket på vågen, men det är nog ett par veckor till dess.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
