Jodå

Det har gått överraskande bra med återgång till LCHF den här gången. Förutom ett par kex idag som kom brått så har det gått fint och jag tänker på maten samtidigt som jag inte tänker på maten… Så det går mycket bättre nu.

Att inte överfokusera på vad jag äter tror jag är bra just nu. I ett annat skede kan det ha motsatt effekt men det fungerar i alla fall just nu.

Annars går det bra. Förutom med foten som ska röntgas på tisdag. Och att jag har bett om remiss till överviktsenheten på sjukhuset. Vill gärna få uppföljning med tanke på kosten och effekten det kan ha på min kropp. Men totalvägrar op. Aldrig någonsin.

Söndag idag och dags för kalas. Tar med mig ett par kakbitar som jag kan äta, kvar från i tisdags. Det skulle bli 12 bitar och jag har bara ätit sex.

Nåväl, så går nu dagarna. Och jag väntar på att få väga mig i morgon. Det blir spännande.

Och nya telefonen ligger och väntar på att få tillgång till gsm-nätet, det blir om en vecka ungefär, så än så länge är det app-installation och modifiering av inställningar som är på g. Så den ligger hemma ännu, men om en vecka ska den ut i verkligheten!

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Att behandla patienter med paleokost
    4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor66%4 stjärnor33%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna0%6 röster216 visningar Physicians for Ancestral Health är ett nätverk med läkare som använder riktig mat som behandling. Här förklarar de fördelen med att ha ett nätverk med likasinnade läkare som behandlar sina patienter med livsstilsförändringar. Se hela videon ovan (transkription […]
