Vetemage

Jag har precis börjat läsa boken Wheat belly fast på svenska (Brödberoende, det blir inte helt samma betydelse) och jag är ganska övertygad om att jag är i målgruppen för detta fenomen. Allting stämmer in på mitt liv.

Så från i morgon går jag över på en vetefri diet. Inga mera bröd, kakor, bullar, pasta eller annat vetemjölbaserat livsmedel kommer att finnas i vårt hem.

Det blir en stor omställning men jag är sårbar i den inledande fasen, nästan som en alkoholist som ska sluta dricka. Känns otryggt och spännande, men framför allt livsnödvändigt.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Monica Hellem
    Jul 09, 2013 @ 11:49:52

    Hei:-) grei informasjon å lese i og med dere kommer hit til helgen. Jeg spiser ikke så mye mel heller, då det skal nok gå fint 🙂

    • millisb
      Jul 09, 2013 @ 12:44:29

      Det låter toppen. Jag mår så mycket bättre nu som jag inte äter mjöl längre. Och vikten går neråt, precis som jag hade en förhoppning om! Jag gläder mig massor till Londonturen i helgen!

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
