Taggad och klar!

Ja, det är jag faktiskt.Även om det går ett par dagar mellan inläggen här så är jag PÅ.

De senaste dagarna har mycket rört sig kring LCHF i media, och om hur rent livsfarligt det är att ge naturlig mat till sina barn. Och inte bullar… Suck, vad ska man säga.

Läste precis Jonas Coltings lilla inlägg i BT, på hans blogg, mycket läsvärt. Speciellt slutklämmen:

Är det inte konstigt hur det som är onaturligt måste bevisas farligt innan vi reagerar, medan det som är naturligt måste bevisas ofarligt innan vi accepterar det?

Och precis så känner jag det nu. Varför ska jag behöva ursäkta mig för att jag äter vanlig mat? Om än med en betydligt lägre del kolhydrater, eftersom jag är sjukligt överviktig och uppenbarligen inte tål dessa. Så snart jag ökar andelen kolhydrater så ökar jag i vikt. Behöver inte testa det flera gånger. Kanske någon gång i framtiden när kroppen är frisk att jag kan lägga till något, men än så länge behöver jag vara strikt.

Började läsa den ”omdiskuterade” boken av Katrin Zytomierska ”Dags att bli smal – LCHF på mitt sätt” (Kan köpas överallt…) och är imponerad av den fräcka men ärliga ton hon skriver i. Är faktiskt inspirerande, även om jag har hållit på med LCHF ett bra tag, så kommer hon med tips och tankar som kan vara till hjälp!

Själv lever jag numera gott. God mat, kanske lite mycket ibland, men bara LCHF. Har bara testat grädde med bär en gång på tio dagar…Och på lördag ska jag på fest.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
