Nytt år, igen…

Ja, så har vi kommit ett stycke in i 2012, och status är sämre än vid årets start. Har slösat bort ytterligare en månad som jag kunde ha använt till något positivt.

Har ätit mer godis i januari och början av februari än jag gjorde runt julhelgen. Detta måste få ett slut, kan inte hålla på med denna misshandling av min egen kropp. Det är ju bara jag som mår dåligt av det, inte de som jag inbillar mig att jag straffar med att äta som jag vill. Det är någon slags trots mot överheten som jag inte kan lägga av mig.

Därför är det dags att vända på steken och göra det jag kan för att få ett nytt liv.

Det innebär att planera veckomenyer och göra veckoinköp, och att sedan laga de måltider som jag har planerat. Jag ska också lägga in träningspass i veckoplanen som sedan ska följas.

För att få en bild av hur lång väg jag har att gå lägger jag till en vikttickare som illustrerar detsamma.


Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
