Julklappsbyte

Idag har jag börjat byta mina julklappar, några av dem i alla fall. Ett par böcker jag inte ville ha, ett par skålar i fel serie, ett par kaffeglas som jag inte samlar på…

En del gånger undrar jag varför folk inte kan fråga mig vad jag önskar mig i stället för att fara iväg och köpa något jag verkligen inte behöver! Jaja, det är tanken som räknas, men att fråga mig om jag önskar något speciellt skulle väl inte vara fel?

Jag älskar julen och har inte tänkt slänga ut den redan. Tjugondag Knut ska den ut, men absolut inte före det. Ser att många redan har plockat ner sina julpynt här omkring, men jag ska ha dem en dryg vecka till! Sedan ska vi såga itu granen och elda upp den!

5 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Anna.
    Jan 07, 2010 @ 19:42:04

    Hej!
    Ramlade in här från KIF och jag var tvungen att lämna en liten kommentar 🙂
    Håller totalt med i det här med julklappar! Jag har lite svårt att förstå det här med att folk stressar iväg i sista minuten för att hastköpa en julklapp till mig, liksom bara för att köpa något och så är det något man varken behöver eller vill ha :-/ Jag är med om det fenomenet varenda Jul & födelsedag och jag är absolut inte den som är otacksam,men jag känner att vill personen inte lägga någon äkta tanke bakom, då kan det lika gärna vara. Skulle inte bli ett dugg sur.
    Det behöver inte ens vara en dyr klapp de ger en, kan vara fårn 10-kronors lådan från ICA,men precis som du säger, så får de gärna fråga mig vad jag faktiskt önskar mig.

  2. contralto
    Jan 11, 2010 @ 04:06:31

    Hej! Jag håller med! Det är totalt onödigt och bortkastat att i princip bara kasta ut pengar helt i onödan till varandra. Man panikköper saker i stället för att lägga summan på något till sig själv, som man verkligen behöver.

    När mina barn frågar mig vad jag önskar mig, brukar jag svara ”Ingenting” och jag menar det också. För det jag verkligen vill ha, det vill jag köpa själv så jag ser att det blir rätt.

    Sen kan man ju vara klurig också, som min yngsta. Hon har ögon och öron öppna och brukar alltid pejla in önskeboken för säsongen. Som förra julen, när jag fick en bok som jag suktat efter länge, men som var rätt dyr. Med mormors hjälp köpte hon boken till mig, och när jag packade upp den på julafton utbrast jag ”Men HUR har du kunnat köpa den här? Den som är så dyr! Säg inte att det är mormor som fått betala!”.

    Och då svarar dotter – då nyss 11 år fyllda; ”Men mamma, det är TANKEN som räknas!”

    Kram!

  3. Joakim
    Jan 25, 2010 @ 16:31:30

    Det bästa är att aldrig plocka upp några julsaker så slipper man detta problem 😉

    • Camilla
      Nov 06, 2010 @ 20:44:06

      Ehh, hade du läst mitt inlägg innan du svarade? Jag pratade negativt om folks ovana att köpa saker jag inte vill ha, och som jag därför ville byta. Du tycks ha missat stycket som inleds med ”Jag älskar julen…”

  4. bubblor
    Apr 22, 2010 @ 20:47:45

    hej Du, vi plockade ner granen i går, den vi hade ute. Den har varit fastfrusen i marken tidigare. Så nu kan man väl säga att den är slut!

RSS Kostdoktorn

  • Plocktallrik med räkor och ägg
    6 gStrikt LCHF71% Fett25% Protein3% Kolhydrater6 g kolhydrater / portion1 {"@context":"http:\/\/schema.org\/","@type":"Recipe","name":"Plocktallrik med r\u00e4kor och \u00e4gg","description":"En snabbfixad m\u00e5ltid med r\u00e4kor, \u00e4gg och konserverad kron\u00e4rtskocka. Perfek […]
