Xtravaganza

I morgon ska jag börja mitt Xtravaganza-liv. Ska väga och mäta mig i morgon så att jag får en start-position. Ska bli intressant att gå in för detta med allt runtomkring. Har ju gått lite halvvägs de senaste åtta veckorna, och gått ner omkring åtta kilo. Utan att egentligen vara hungrig, och det är ganska viktigt för mig. Sliter väldigt om jag är hungrig.

Så är det ju träning som står på tapeten, både fysisk och psykisk. Det här är ett helhetligt koncept som har hjälpt många att gå ner i vikt. Efterhand så fasar man över på LCHF-liknande mat, vilket jag tycker är positivt.

Annars är det full storm ute i kväll, 24 sekundmeter, regn och yr. Härligt väder att sitta inne i!

Har ett stort sorteringsprojekt på gång hemma också, har redan scannat innehållet i åtta pärmar och mera väntar. Helt meningslöst att spara på papper när man har 700 GB hårddisk… Där finns det plats till det mesta!

Ska försöka komma i gång med bloggandet på allvar nu i höst. Har ju haft många projekt tidigare, men nu börjar det ljusna lite. Så med tid och stunder så ska det bli mer här!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. contralto
    Sep 10, 2009 @ 19:48:33

    Det låter spännande, men jag undrar – vad ÄR Xtravaganza?

    Hoppas få se dig här lite oftare. Men jag förstår hur det är när man inte hinner. Livet är som det är.

    Stor kram i alla fall!

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
