Helgtankar

Nu har jag hållit på med mina soppor och shaker i snart tre veckor, och minskat ca sex kilo. Men enligt vägningen i torsdags var det mest vatten, så jag behöver dricka mer vatten för att kroppen ska fungera optimalt. Så det har jag jobbat med de sista dagarna.

Annars måste jag väl erkänna att jag inte kör helt rent med pulverkuren. Jag lägger till kokta ägg, ölkorvar, yoghurt och spekemat. Plus kaffe med grädde, något gott ska jag ha. Och det är inte bra att gå ner alltför fort heller… Men är noga med att det inte blir för många kolhydrater extra, eftersom pulverkuren ju är ganska kh-rik.

Jag har dessutom kommit igång med träning 😉 Har försåvitt bara varit två gånger, men det känns annorlunda, jag har bestämt mig för det här, och det känns som att jag tar mig själv och min kropp på allvar nu. Förut har jag varit ganska hänsynslös mot mig själv, ätit och druckit som om kroppen inte skulle ta skada av all skit jag har tuggat i mig.

Nu är det väldigt bra, för jag har fått en bra coach på träningslokalen, jag betalar ju för det, men det är ändå viktigt att man får god kontakt. Det ger ju bättre resultat om man får god vägledning.

På ett vis känns det som att den här vintern gäller det. Att jag inte får fler möjligheter att komma i form och gå ner i vikt. På ett sätt stämmer det ju. Jag har ju misshandlat mig själv så länge, nu är jag snart ännu ett år närmare fyrtio, och jag skulle så gärna vilja komma i god form och få möjligheter till en sund graviditet innan det blir alltför sent. Vi väntar ju i tillägg på den stora TELEFONEN från adoptionsföreningen som berättar för oss att vi har blivit föräldrar till ett existerande barn.

Men nu tror jag att sängen kallar på mig, det blev få timmar i natt och jag behöver mer energi i morgon.

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. contralto
    Aug 09, 2009 @ 23:45:20

    Tänk vilken tur du har som bor i ett land som har denna fantastiska ”spekemat”! Tillsammans med äggröra och römme så blir det ju så LCHF som det kan bli, eller hur?

    Hörde talas om någon slags spekematsfestival som går av stapeln i Trondheim varje år i maj. Min niece bor där, så nästa vår så… 😉

    Jag drömmer om mörrpöls och fenalår!

    Kram!

  2. contralto
    Aug 20, 2009 @ 07:58:27

    Hej igen! Hoppas allt är bra med dig. Saknar dig här på bloggen… Men hoppas du får lite välförtjänt vila i alla fall. Och snart ses vi! Kram!

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
