Sommar

Ja, det är sommar, fast inte är det varmt inte. Ca 15 grader igår, idag har termometern visat hela 13 grader hittills… Nej, det är inte alltid roligt att bo på Vestlandet i Norge 🙂

Efter att under sommaren ha ökat i vikt med flera kilo så måtte jag bara göra något radikalt.

Har därför startat en extrem ”slankekur”, med pulver. Är så innerligt trött på att gå runt med en massa extrakilon, så nu fick det vara slut. Har sedan i söndags levt på pulver (shake & soppa), föredrar definitivt soppa, det känns mer som mat.

Nu har jag ju klarat av de värsta första dagarna, så det är lite lättare nu. Fast jag vet ju att jag inte kan hålla på alltför länge, men tänker att tiden får visa. Ska ju inte sätta igång med något tungt kroppsarbete i närmsta tiden så då klarar jag mig på fettdrift!

Annars så väntar jag med spänning på klartecken från min man som håller på att installera min nya dator, den anlände i torsdags eftermiddag, men jag har inte använt den ännu. I tillägg ska jag ha en liten mini-pc, som jag kan ta med överallt, väger bara ett kilo! Juhu. 😉 Så nu blir det enklare att ta med den på resa och tur!

Idag har jag städat på hemsen, dammat av tv, bänkar och fåtöljer, det var mer än nödvändigt. Fast det är samma status i resten av huset också. Har bara inte orkat göra så mycket efter att jag hade varit på bilsemester i 12 dagar.  Nu väntar jag på min semester i oktober, en vecka. Vi tar en svipptur till Stockholm fredag till söndag, ska se Cats! Vi ska bo ute på Värmdö, det ska bli trevligt.

Nu ska jag ta och hänga upp lite tvätt, och så får jag nog se till att äta lite mer, börjar suga i magen. Tror det får bli en soppa nu, i det här vädret frestar det mer…

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. contralto
    Aug 07, 2009 @ 18:58:42

    Du är nog inte den enda som lagt på sig lite i värmen… Jag har gått upp två kilo såg jag, och jag får skylla på värmen som i sin tur lett till extrem törst, vilket har fått mig att köpa väldigt mycket lightläsk och även sockrad läsk när jag varit på playan och på utflykter.

    Ve mig!

    Men nu är det nya tag. Kött och smör, kött och smör, kött och smör… och vatten!

    Kram!

  2. millisb
    Aug 08, 2009 @ 22:49:39

    Nej, det är svårt att vara helt streit på sommaren, det är så många flera frestelser då.

    Kött och smör är gott det, bara man smaksätter smöret lite grann med kryddor och annat.

    Vatten är underskattat. Det är ju egentligen väldigt gott!

    Nu kör vi hårt igen. Kram 😉

RSS Kostdoktorn

  • Plocktallrik med räkor och ägg
    6 gStrikt LCHF71% Fett25% Protein3% Kolhydrater6 g kolhydrater / portion1 {"@context":"http:\/\/schema.org\/","@type":"Recipe","name":"Plocktallrik med r\u00e4kor och \u00e4gg","description":"En snabbfixad m\u00e5ltid med r\u00e4kor, \u00e4gg och konserverad kron\u00e4rtskocka. Perfek […]
