Äntligen söndag…

Hmm, nu är det ett tag sedan jag skrev, och det har samband med grytidiga morgnar och lite energi. Har återfallit till kolhydrater och har jättesvårt att ta mig ut av beroendet den här gången. Tycker synd om mig själv och får ingenting gjort.

Så kan jag ju inte hålla på. Inom en oöverskådlig framtid så blir jag ju mamma och då kan jag inte ligga på latsidan. Där har jag ett jobb att göra nu i sommar. Att få upp energi- och konditionsnivåerna i mitt liv.

Igår var hela familjen på kalas för min svärfar som precis har fyllt sjuttio år. GRATTIS! Det var ett jättefint sällskap med den närmaste släkten, vi var runt trettio personer, och då är sjutton av dessa en familj (föräldrar, barn och barnbarn). I tillägg några fastrar och farbröder och kusiner. Jättetrevligt att få träffa alla igen. Det är en otroligt social släkt jag har gift mig in i, och det är inte alltid helt enkelt att parera alla goda kommentarer, man är snabb i huvudet här 😉 Men jag gör så gott jag kan och har det jättetrevligt!

Åter till min hälsa. Jag behöver alltså komma igång på allvar med kroppsövelser. Har hatat detta sedan skoltiden då jag alltid var sämst i allt. Tiggde till mig simhallskort i gymnasiet för att slippa idrotten tillsammans med mina klasskompisar. Det var jätteskönt. Tycker fortfarande om att simma men så var det det här med att komma sig ut av huset och bort till bassängen då… Där sliter jag. 

I tillägg behöver jag stärka ”core-området”, dvs mage-rygg. Det har jag till och med fått ett träningsprogram för och jag har stor rund boll hemma, förvisso inte uppblåst men i alla fall! Så det är bara att sätta igång. 

Lite av energibristen tror jag kan avhjälpas med D-vitamin, så jag ska börja ta det igen. Men i tillägg behöver jag komma igång med rätt mat igen, och eftersom jag i veckan fick hem SSS’ nya kokbok så har jag inga ursäkter för att inte hitta bra mat att äta. Nu ska jag göra den där veckoplaneringen som jag har tänkt på så länge…

🙂

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Ny veckomeny som kombinerar vegetarisk och ketogen kost
    Våra veckomenyer ger dig allt du behöver för att lyckas med LCHF. Veckomenyer, recept och inköpslistor – ingen planering behövs! Anpassa eller hoppa över måltider – recept och inköpslistor anpassas automatiskt.Vi har nu 38 veckomenyer tillgängliga – inklusive strikt ketogent, måttlig LCHF, vegetariskt, mejerifritt eller Team Kostdoktorns favoriter – vi lägge […]
