MGP-ESC

Jaja, ser på Melodifestivalen ikväll, och är inte helt imponerad av insatsen från det norska bidraget, inte helt rent, men vilken charm. 🙂

Irriterar mig dock grön över den norska kommentatorn Synnøve Svabø som inte är helt nykter och med i det som händer. Hon har helt värdelösa kommentarer som inte ger något extra till sändningen. Jag hoppas på att den tidigare kommentatoren till programmet, Jostein Pedersen, kommer tillbaka till nästa år. Hans underfundiga kommentarer var betydligt trevligare än hennes intelligensbefriade intetsägande kallpratande. Hon håller inte reda på poängsumma eller land eller något som helst. Hennes meningar om sångerna är heller inte något intressanta. Och så babblar hon bara medan de olika länderna ger sina röster.

I morgon är det Norges nationaldag och om segern går till Alexander Rybak så blir det stor fest här! Ännu större än det vanliga.

Återkommer…

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. contralto
    Maj 17, 2009 @ 23:10:17

    Du, jag måste få fråga en grej. Du säger att Synnöve Svabö inte är helt nykter. Menar du ”nöktern” på norska, eller nykter som i ”edru”? Det kan ju kanske misstolkas menar jag… 😉

    Jostein Pedersen, HAN är charmig han! Jag tänker nog gifta mig med honom när jag blir stor. Fast han vet inte om det än!

    Han brukade vara med i TV-programmen ”Inför ESC” förr, där en panel med en representant från hela Norden betygsatte bidragen innan den stora tävlingen.

    Islänningen Eirikur Hauksson var med, han som sjöng Islands bidrag 2007. Stilig kille, långt rött, svallande hår… ”Valentine lost” hette hans bidrag.

    Han skulle i och för sig duga som äkta man han också… Nu blev det svårt här… Måste fundera lite… 😉

    Kramis!

  2. contralto
    Maj 17, 2009 @ 23:11:01

    PS Jag tänkte bara lägga in länken, visste inte att hela videon skulle följa med… Förlåt, du får ta bort det om du vill!

  3. millisb
    Maj 18, 2009 @ 11:25:43

    Hejsan!
    Jag menar nykter som i ”edru”, det var helt förfärligt, och det har kommit över tiotusen debattinlägg på hennes kommentatorinsats efter lördagens show. Hoppas det var första och sista gången som hon kommenterade.
    Ja, visst är han härlig, Jostein, en guldklump som kommentator, hans kommentarer är i alla fall mer relevanta än hennes. Hon (SS) förstörde hela röstningsomgången, pladdrade på om oväsentligheter, och om att hon hade tennissockar i sin bh för att få dem större?! Fattar vilken nolla.
    Jag brukade se de där inför ESC-programmen förr, men de sista par åren har jag missat dem. Synd, för då får man ju lite försmak av den stora festen.
    Fast min man och jag sa att det var nog lika greit att inte ha sett semifinalerna, för med de deltagarna som var med i finalen, hur såg då de andra bidragen ut som INTE kom med… 😉
    Ja, Eirikur var fin han också. Men jag skulle hålla en knapp på Jostein i alla fall!
    Kram

    PS. Det gör ingenting att videon kom med.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
