Ny giv

I morgon är det dags.

Då ska jag till Fedonkliniken i stan för att prata viktminskningsstrategi… Jag har ju hållit på med att gå ner i vikt sedan mitten av tonåren, det känns som att jag inte har gjort annat och ibland blir jag verkligen så ledsen av det hela. Att det inte finns andra dimensioner i livet också. Så nu vill jag ta tag i det här problemet. Har jobbat med det mer på allvar de sista två åren, och det kommer jag att prata om i morgon hos läkaren.

Har skrivit ut lite papper som jag ska ta med, för att visa på lite av det jag har gjort de sista åren. Det har verkligen inte stått stilla, men upp och ner, stora variationer. Det är ju inte bra för min kropp. Eller för min hälsa. Märker att för varje gång jag har gått ner och så går upp igen så blir kroppen alltmer oformlig och fettet lägger sig överallt. Fast mest runt magen.

Fast egentligen vet jag ju vad jag behöver göra. Bestämma mig. Och genomföra. Men jag tycker det är svårt. Och jag känner att jag inte klarar det utan hjälp. Jag faller fort och långt om det börjar gå dåligt, det är min erfarenhet av detta. 

Nej, nu ska jag inte sitta och sprida mina negativa tankar här mer i kväll. Det är alldeles strax sovdags, tidigt uppe i morgon för att gå på jobb. 🙂

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. contralto
    Maj 06, 2009 @ 21:44:10

    Jag önskar dig all lycka med morgondagen! Håller tummarna och tänker på dig och skickar änglar.

    Du får gärna hålla en tumme eller två för mig också. Jag ska till ortopedkirurgen i morgon och få min ”dom” – d v s höra när min knäoperation kan få äga rum.

    Ha det bäst! Du klarar detta!

    Kram!

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
