Inga nyheter

Jaha. Tisdag igen. Det händer inte så jättemycket i mitt liv, och det ska man väl egentligen vara tacksam för, att det går sin gilla gång menar jag. 

Men jag kunde gott ha tänkt mig att släppa fler kilo från min kropp, så där helt apropå. Tänk om det hade gått… Jaja, önskedrömmar leder ingenstans. Här gäller det att jobba för att få till något. 

Annars så har jag det ju egentligen väldigt bra. Jobb, bostad, make, släkt och vänner som jag är glad i. Kanske skulle tänka över det lite oftare och vara tacksam över det vi har, och inte bara längta efter något annat, något mer hela tiden. Då blir ju livet bara en enda strävan. Och vi ska ju leva också.

Jaja, nu är det dags att gå till jobbet igen. Har delade dagar den här veckan, så jag går till jobbet två gånger i stället för en gång… Inte vidare kul, men det går. Får ju i alla fall en timme betalt av de tre som är mellan vakterna, så det ger ju lite i det stora hela.

Återkommer!

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. contralto
    Maj 06, 2009 @ 10:57:41

    Det är nog bra att försöka hitta balansen mellan strävan och förnöjsamhet.

    Själv tycker jag att det är jättesvårt och kastas ofta mellan känsla av total stagnation eller upplevelsen av att allt händer för fort och att jag inte kan värja mig.

    Men då brukar jag tänka så här; ”Jag har mat för dagen, tak över huvudet, toalett inomhus, rent vatten, familj och vänner. Och här och nu har jag precis allt jag behöver”.

    Det brukar funka.

    Apropå viktminskning, så kunde jag idag konstatera att mitt BMI sjunkit rejält sedan min början med LCHF. Tillhör fortfarande de som klassas som gravt överviktiga, men vi vet ju alla hurpass trovärdiga BMI-skalorna är. Skulle man rätta sig efter dem, så ska man vara UNDERVIKTIG för att vara normal.

    Jag är nöjd. Det tar den tid det tar. Vägen till målet, själva resans gång, är nästan häftigare än slutstationen tycker jag.

    Att få all denna kunskap, få alla dessa verktyg och faktiskt helt fritt kunna välja själv att göra det som är bäst för både kropp och själ.

    Det är frihet det!

    Kram!

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har gjort mig till en bättre och gladare människa”
    Före och efter Ibland kan LCHF förändra livet på mycket kort tid. Så var definitivt fallet för Jasmine. Hon har ätit ketogen kost i bara fyra månader, men har redan gjort fantastiska framsteg: Läs vidare → Inlägget ”Det har gjort mig till en bättre och gladare människa” dök först upp på Kostdoktorn.
