Trött!

Den här veckan har jag mitt tidiga skift, vilket innebär att vara på jobb klockan 04.55 på morgonen! Det är väldigt tidigt, men jag har valt det själv så jag ska inte klaga. Men det gör något med mig att gå tidigt i säng och att gå upp klockan fyra… Men vaknar till efter lite kaffe med grädde på första turen, och frukost i sextiden. 

I kväll har vi haft bokcirkelträff. Vi köper varsin bok varje år, och så går böckerna på rundgång utöver läsåret. Så pratar vi om hur vi upplever böckerna och författarna. Jag har precis lästa Snabba Cash av Jens Lapidus, och nu läser jag Ladies av Mara Lee. Har också fått med mig en helt ny svensk författare Marianne Cedervall som har skrivit Svinhugg. Det var en lättläst roman som passar fint till sommarläsning. En av de två sistnämnda böckerna blir mitt bidrag till nästa års bokcirkel.

Här i Bergen har vi haft fantastiskt väder sedan påsk, sol och varmt. Kommer nästan inte ihåg när det regnade sist, vilket är typiskt för de som bor i Bergen, kort regnminne. Så fort solen kommer fram glömmer vi alla regndagarna… Det är väl en nödvändighet för att överleva i en stad där genomsnittet för årsnederbörd är dryga 2200 mm! Över två meter regn varje år, det ni!

Har tyvärr inte kommit så långt med mitt ryddeprojekt pga att jag har varit så trött de sista par dagarna, men i morgon ska jag få gjort lite mer. Tror jag.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Ny veckomeny som kombinerar vegetarisk och ketogen kost
    Våra veckomenyer ger dig allt du behöver för att lyckas med LCHF. Veckomenyer, recept och inköpslistor – ingen planering behövs! Anpassa eller hoppa över måltider – recept och inköpslistor anpassas automatiskt.Vi har nu 38 veckomenyer tillgängliga – inklusive strikt ketogent, måttlig LCHF, vegetariskt, mejerifritt eller Team Kostdoktorns favoriter – vi lägge […]
