Fredag igen…

Ja, så var det fredag igen, och upp på vågen skulle jag. Trodde inte jag hade gått ner ett gram, och fasade för detta ögonblick.

Så döm om min förvåning när vågen visade på MINUS! Hela 1,8 kilo ner den här veckan. WOW alltså. Det känns jättebra, och behövdes för motivationen just nu, som jag sliter med. Så nu blir det annan belöning i form av fotvård på salong. Det ska bli härligt. 😉 Fast jag är enormt kittlig under fötterna så sist satt jag och skrattade stora delar av tiden.

Behöver verkligen sätta mig ner och planera maten bättre så att jag har något att se fram emot i  stället för att hela tiden fundera över vad jag ska hitta på att äta den dagen. Har sagt detta många gånger, men nu måste jag ta tag i det innan jag tappar fokus. 

Dagen idag och resten av helgen ska jag också få gjort lite rydding, dvs undanplockning och sätta på plats saker i hemmet. Det är en syssla som jag bara gör under hårt press och med deadline. Mannen är bortrest i helgen, och då är det faktiskt lättare att sätta igång ett sådant projekt. Märkligt men sant. Det är inte lika soligt idag som tidigare i veckan, så jag får ju inte heller dåligt samvete av att vara inne.

Jobbar sent idag också, börjar halv fyra och håller på till tolv, det är då alla andra har ledigt. Men nästa vecka blir det upp före tuppen, så det jämnar ut sig!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. contralto
    Apr 24, 2009 @ 10:22:36

    Grattis! Jättekul! Förstår att du är glad!

    Visst är det lättare att komma till skott med vissa saker när man är ensam. Inget som distraherar, ingen som man riskerar att reta upp sig på o s v. Det där snacket om att det går lättare när man är fler, är inte alltid med sanningen överensstämmande.

    Lycka till med matplaneringen! Jag själv vet hur viktigt det är för mig att ha denna framförhållning. Så fort jag inte har förberett något, så slirar tankarna in på sånt som man inte alls ska äta, och jag kan bli riktigt rädd för mig själv ibland.

    Ha det gott och trevlig helg. Kram!

  2. millisb
    Apr 24, 2009 @ 14:20:57

    Tack!
    Jepp, idag blev det inregistrering av mina kvitton, har tänkt veta vart pengarna tar vägen i år, men har slarvat med att skriva ner det i den digitala kassaboken. Idag blev det gjort, så får jag skruva av datorn i morgon och göra annat då i stället…
    Ha en strålande dag!

  3. Anna
    Apr 26, 2009 @ 11:08:11

    Stort grattis till ditt minus! 🙂

RSS Kostdoktorn

  • ”Min läkare är imponerad över mina framgångar”
    Före och efter Kan ketogen kost hjälpa dig till en bättre form än någonsin, inte bara fysisk utan även mentalt? Med tanke på vad Tonya har att berätta, verkar det vara så: Läs vidare → Inlägget ”Min läkare är imponerad över mina framgångar” dök först upp på Kostdoktorn.
