Natt

Ännu en dag har gått, fylld med frestelser… Har dock klarat att hålla mig borta från det mesta. Ätit ganska bra LCHF och inget annat. Måste tänka efter… Nej, det har inte slunkit in något o-LCHF-igt i munnen.

Har jobbat eftermiddag och kväll idag, ska göra det hela veckan. I helgen har jag ledigt. Nästa vecka är det tidigvikt, med start redan 0455 och slut 1033. Så då har jag nästan hela dagen ledigt. Känns bra.

Lyssnade på radion, som jag alltid gör när jag kör buss, och där berättade Mia Gundersen Leliënhof om när hon och mannen adopterade sin son, och allt runtomkring. Det var så levande och jag blev alldeles rörd till tårar när jag hörde på. Som tur var hade jag parkerat bussen för dagen och satt i min egen bil när jag hörde på, men det har hänt tidigare att jag hört något på radion och tårarna börjar trilla… Är ju så lättrörd att hälften kunde varit nog!

Och så läste jag ett inlägg i Helgas dagbok om det att välja kön på barnet. Och jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Precis den sortens tankar som jag själv har gått runt med. Och hon skriver så bra.

Också i bloggen Fläskdansen så står det tänkvärda ting som jag funderar över ibland. Men jag funderar bäst när jag sitter och skriver ner det som kommer i mina tankar. Underligt egentligen att jag inte har börjat blogga för länge sedan egentligen… 

Fyller på min blogg lite bakvänt, lägger till inlägg från andra platser så att jag kan få en samlad historia i alla fall ett par år bakåt. Har ju suttit och skrivit en del på andra sajter och ställen tidigare. Det blir inte allt, men det som jag tycker hör hemma här.

Vi har fortfarande inte bestämt var vi ska på semester i år. Det har strulat till sig med tidpunkten, och jag måste få ändra lite på det innan vi kan börja boka och bestämma. Fåt nog ta itu med det i morgon. Jag är ju expert på att skjuta upp allt som är viktigt, och då menar jag ALLT.

Jaja, nu är det läggdags.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. contralto
    Apr 21, 2009 @ 16:33:26

    Det är fint att vara lättrörd, för det betyder att du har tillgång till ditt känsloliv, och det är inte många som har det!

    Sen förstår jag utmärkt väl att det som ligger dig varmast och närmast om hjärtat, också triggar tårar.

    Allt kommer att bli till det bästa! Var trygg och våga känn tillit!

    Det går väl alldeles utmärkt att fylla på blogen ”bakvänt” som du skriver. Den viktigaste du bloggar för är ändå du själv, och vi andra tycker det är trevligt att ta del av dina tankar och funderingar.

    Tack också för din ”PR”… 😉

    Ha det gott och kram!

RSS Kostdoktorn

  • Plocktallrik med räkor och ägg
    6 gStrikt LCHF71% Fett25% Protein3% Kolhydrater6 g kolhydrater / portion1 {"@context":"http:\/\/schema.org\/","@type":"Recipe","name":"Plocktallrik med r\u00e4kor och \u00e4gg","description":"En snabbfixad m\u00e5ltid med r\u00e4kor, \u00e4gg och konserverad kron\u00e4rtskocka. Perfek […]
