Tankar i natten

Nu har jag varit ute och kört stor och tung buss, ledbuss med plats för uppemot 100 personer… Stort ansvar! Fast det slutade lite otrevligt idag. En av passagerarna mådde plötsligt dåligt i magen, och kastade upp. I tillägg så kom det på en grupp män som började sjunga och klappa i händerna till de andra passagerarnas mindre glädje. Efter upprepade tillsägningar blev de dock lugnare. Jaja, är det lördag kväll så är det!

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Behöver bara varva ner lite grann. 

I morgon vill jag få gjort lite mer än idag. Har plockat fram en massa papper som har legat osorterade i lång tid, kanske få in dem i pärmar och kasta det som är onödigt att spara på. Och så har jag en massa tidskrifter som jag skulle läsa. Får bli duktigare på att ta med dem på jobbet så att jag får läst dem. Hemma blir det sällan tid till det.

Men nu är dagen slut för min del, klockan är närmare två på natten och det är långt efter normal sängtid för mig! Kallar mig nog A-människa eftersom jag inte helt klarar de sena kvällarna längre, hellre går jag och lägger mig tidigt och får mer ut av förmiddagen. Fast i veckan som kommer så blir det sena kvällar eftersom jag kommer att jobba eftermiddag/kväll, slutar tio i tolv på jobbet alla vardagar. Men det ska gå det också! Får ju hela dagen att göra något på i stället!

3 kommentarer (+lägga till din?)

  1. contralto
    Apr 19, 2009 @ 12:58:33

    Hej!

    Fy så jobbigt, först någon som spyr och sen ”överförfriskade” passagerare också! Strongt gjort av dig att klara upp det ändå!

    Pappersarbete som samlats på hög är INTE kul, jag tenderar att skjuta upp sådant i det längsta. Först när det är helt ohanterligt gör jag något åt saken. Men jag är sån, jobbar bäst mot en ”deadline” oavsett vad det gäller i livet.

    Hoppas du fick sova gott och att du har en fin dag idag!

    Kram från Fläskdansen!

  2. millisb
    Apr 19, 2009 @ 13:11:21

    Hejsan!

    Nej, det var inte kul att sitta i en buss som luktar spyor och försöka koncentrera sig om att köra mitt i natten när ett gäng sångglada män sätter i gång… Men det gick.

    Idag är det sol och jag sitter inne och uppdaterar min nya blogg. Det är kul!

    Fast jag undrar om det finns ett sätt att ställa in så att kommentarer från vissa utvalda personer inte behöver godkännas varje gång! Det vet säkert du!

    Jag är också en deadlinemänniska. Om jag inte absolut måste göra något så blir det inte gjort… Usch, alltså. Jag trivs egentligen inte med det. Får börja jobba med att ändra det. 🙂

    Ha en strålande dag!

  3. contralto
    Apr 19, 2009 @ 15:16:39

    Hej igen! Jag tror det går att ställa in kommentarsfunktionen som du beskriver, men vet inte hur på rak arm. Något med att man kan markera vissa IP-nummer tror jag, men jag ska inte svära på det.

    Om du ”leker” lite och provar dig fram, så kanske du kommer på det själv!

    Det bästa med WordPress är att man kan ha hur många bloggar som helst under samma registrering. Därför har jag en sån ”testblogg” som jag provar mig fram lite på, med färger, layout, inställningar o s v.

    Kram från Fläskdansen!

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
