Söndag kväll

Jag är glad att jag inte har måndag morgon som vägdag! Har precis kommit hem från restaurangbesök, där det blev både förrätt och efterrätt… Men huvudrätten var sashimi, så den går jag klar med hänsyn till mängden kolhydrater. Nåja. Frukosten var helt LCHF i alla fall 😉

På restaurangen pratade jag och min väninna en del om vår kommande adoption, och det faktum att vi ska bo upp till åtta veckor i Bolivia när den dagen kommer. Två månader! Men jag älskar landet och hoppas ju naturligtvis på att få träffa min värdfamilj och mina vänner igen. Jag har bott i Bolivia i sammanlagt två hela år, hela 1990 och läsåret 1996-1997. Det är två fantastiska år som jag aldrig ville varit utan. Rekommenderar alla som kan att besöka landet. Se bara på en av landets alla danser:

Så jag längtar till den dagen adoptionsbyrån ringer till min man och berättar att vi har fått barn. Jag kommer nämligen inte att kunna ta emot det samtalet! Är så känslig att jag fylls av tårar bara jag tänker på att det kommer att ske. Är otroligt lättrörd, och allt som har med barn att göra har verkligen blivit väldigt känslosamt. Och så är det väl den biologiska klockan som tickar allt starkare. Märker verkligen att tiden går och jag fortfarande inte har barn. Känner mig lite utanför i samtal med andra i min ålder som har tonåringar och skolbarn och dagisbarn. Så det är tur att vi är besökshem för en liten tjej, så har jag i alla fall något att jämföra med i diskussionerna.

Jaja, min tid kommer, och kanske kan vi en dag få biologiska barn också, i tillägg till att adoptera barn. Inte för att kärleken till barnet blir annorlunda, men för att jag skulle vilja uppleva att få vara gravid och att föda ett barn. Rent egoistiska tankar alltså! 

Nej, nu ska jag uträtta något nyttigt också innan det är natt.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. contralto
    Apr 20, 2009 @ 07:44:28

    Åh, du kommer att vara den mest underbara mamma till ditt barn!

    Jag blir helt rörd när jag läser det här, visste inte så mycket om detta faktiskt.

    Jag ser dig framför mig med ditt barn i armarna. Det kommer att bli så, snart! Det känner jag!

    Håller tummarna och sänder en miljon änglar till dig och din man och den blivande familjemedlemmen också, vem han eller hon än är!

    Kram!

RSS Kostdoktorn

  • Att behandla patienter med paleokost
    4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor66%4 stjärnor33%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna0%6 röster216 visningar Physicians for Ancestral Health är ett nätverk med läkare som använder riktig mat som behandling. Här förklarar de fördelen med att ha ett nätverk med likasinnade läkare som behandlar sina patienter med livsstilsförändringar. Se hela videon ovan (transkription […]
