Igång på allvar…

Ja, så tänker jag att jag sätter igång på allvar med att blogga, efter så mycket velande fram och tillbaka att hälften kunde varit nog!

Som jag tidigare har skrivit om så har jag varit intresserad av LCHF sedan september 2007 då jag först fick höra om detta att utesluta kolhydraterna från maten. Och se, det ger resultat så länge jag håller på med det. Så snart jag tappar fokus på mängden kolhydrater i maten så ökar vikten betraktligt. Och det önskar jag inte längre. Jag vill ha ett lättare och hälsosammare liv, och det får jag inte med den övervikten jag går runt med nu.

Får skriva mer senare eftersom jag snart ska iväg och jobba.

1 kommentar (+lägga till din?)

  1. contralto
    Apr 18, 2009 @ 21:58:54

    Hej! Jag håller med dig, tappar man fokus så går det åt pipan.

    För min del handlar det inte nödvändigtvis om att mängden mat är olika, utan det blir mer som en slags mental grej. Somliga kanske t o m kallar det affirmation, och vad vet jag? Men så länge det funkar med fokusering så är det det jag måste ägna mig åt helt enkelt.

    Det ska bli spännande att följa dig i fortsättningen. Lycka till med både bloggandet, kosten och livet!

    Kram från Fläskdansen (som alltså är registrerad som contralto på WordPress)

RSS Kostdoktorn

  • Ny veckomeny som kombinerar vegetarisk och ketogen kost
    Våra veckomenyer ger dig allt du behöver för att lyckas med LCHF. Veckomenyer, recept och inköpslistor – ingen planering behövs! Anpassa eller hoppa över måltider – recept och inköpslistor anpassas automatiskt.Vi har nu 38 veckomenyer tillgängliga – inklusive strikt ketogent, måttlig LCHF, vegetariskt, mejerifritt eller Team Kostdoktorns favoriter – vi lägge […]
