Trädgårdspyssel

Nu har jag ätit mer pinnekjøtt, fast idag bara med rotmos. Igår blev det med potatis också, fast det är inte nödvändigt, lika gott utan.

Det har gått bättre än väntat idag. Har hållt mig till LCHFmat enligt AD, och det verkar gå fint. Nu vet jag ju inte vad vågen säger, men jag hoppas ju att den är enig. Nu hoppas jag ju på en nedåtgående trend som inte slutar förrän jag har nått min önskevikt.

I morgon tänkte jag gå och simma. Egentligen skulle jag på Pilates, men det blir lite för stressigt mellan jobb. Har två jobbpass i morgon med tre timmar paus/lunch. Då hinner jag simma och laga lunch och äta. Behöver få igång kroppen så att jag kommer i bättre form till sommarens aktiviteter.

Idag fick jag gjort nästan färdigt min miniträdgård med två syrener, en schersmin, en liten blåbärsbuske och två hallonbuskar. Nu hoppas jag att de tar sig och blir fina. Det är plats till två buskar till, men jag har inte helt bestämt vad som ska planteras där.

Nu ska jag strax gå och sova. Att börja jobba efter hela tio dagars påsklov är inte barabara, och med ny körplan i tillägg så är det bäst att vara på alerten!

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
