Första dagen på resten av mitt liv!

Har börjat måndagen med olika köttpålägg, skinka, hamburgerkött, pastej och salami, en klick waldorfsallad och en kopp kaffe med grädde. Känner att jag till att börja med måste få ut kolhydratssugen ut kroppen, det har ännu inte gjort sig påmint men det kommer väl… Och då ska jag vara beredd!

Vill ju det här. Tror på att det är den rätta vägen att gå. Och min kropp kommer att tacka mig. 

När jag har kommit in i LCHF-andet på riktigt, och kan börja koncentrera mig om annat än ”bara maten” så hoppas jag kunna se ett antal förbättringar i hälsan:

Vikten: Framför allt vill jag ju få lättare att röra mig med lägre vikt på kroppen. I påsken var jag ju på resa till Sverige, och på hemvägen vägde min resväska 28 kilo. Den var väldigt tung! Och jag har dubbelt så mycket extra vikt på kroppen!!! Så jag behöver verkligen gå ner i vikt.

Astma och allergier: Sliter idag med ansträngningsastma och handeksem som de två stora problemen i den här kategorien. I tillägg har jag den senaste tiden också fått eksem, utslag och väldigt torr hud över hela kroppen. Det tror jag har samband med den mat jag äter.

Snarkning: Min man säger att jag har börjat snarka alltmer sedan jag gick upp i vikt nu de senaste par månaderna. Känner att jag är tröttare på dagen också, vilket kan ha sin grund i att jag vaknar oftare om natten nu och sover dåligt. 

Allmän hälsa: Tycker mig ha fått mer ont i min kropp i vinter. Känner inte min kropp och hur den bör fungera, den känns främmande på ett vis. Och jag vill ha kontakt med mig själv igen. Veta att kroppen får den näringen som jag behöver för att fungera bäst, och att jag inte stoppar i mig livsmedel som inte är nyttiga för mig. Vill rensa ut det onyttiga och bara tillföra riktig och bra näring.

Barn: Framförallt vill jag vara en god mamma till det barn som kommer hem till vår familj i en inte alltför avlägsen framtid. Vi står ju i kö i Bolivia för ett barn som vi ska adoptera. Känner idag att jag inte är redo för att bli mamma. Är inte helt nöjd med hur jag lever mitt liv. Har alltför många olater som jag inte vill vidareföra till mitt barn. Dessutom vill jag vara i stånd till att delta i mitt barns aktiviteter. Inte bara stå bredvid och se på när barnet leker. För just nu klarar jag inte mer.

Nu ska jag pyssla med lite annat idag. Tvätta kläder, börja rensa ut onödiga grejer. Det är mycket som ska göras innan sommaren kommer på allvar!

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
