Uppdatering

Ja, nu har jag varit ifrån LCHFmaten i ganska lång tid, och har i skrivande stund ingen ambition att starta upp på allvar igen före jul Håller på med egenmotivation att starta efter julhelgen, för att slippa gå miste om det goda. Jag vet att det inte är jättesmart, men så är det nu. Det är en dryg vecka krav till jul, och efter julhelgen är det på’an igen.

Jag har fortfarande ambitioner om att gå ner till normalvikt på ca 70 kilo. Under det tror jag inte jag vill gå. Har varit nere på 73 kilo för snart 20 år sedan, och då kändes det helt toppen. Varför jag sedan har tillåtit mig själv att gå upp alla dessa kilon vet jag inte. Det är ju helt bakvänt. Att göra sig själv så illa. 

Efter julhelgen ska jag väga mig och mäta mig och så startar jag upp på allvar. Det här ska gå vägen det, annars överlever jag nog inte. Samtidigt vet jag att jag borde starta upp redan nu, men det vill jag inte. Jag vill få den här julen först, och så kan jag koncentrera mig om min hälsa. Men det positiva är att jag har min läkare med mig, och ska ta prover nästa vecka på blodfetter. Det blir intressant att jämföra med efteråt.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
