Sliter nu…

Har hållit på med LCHF mer eller mindre sedan september 2007, men har efter nyåret slitit väldigt med att hålla en god diet, utan kolhydrater.

Har flera gånger tänkt att jag ska återgå till lchf, men fortsätter ändå att äta bröd, som är mitt stora problem. Men jag vill verkligen komma tillbaka till den stora lyckan att vara i ketos och slippa kolhydraternas fängelse.

Nu är jag på semester med halva släkten (min mans sida) och då är det ännu svårare att följa mina egentliga planer, även om vi har eget hushåll… Och detta är ju inte logiskt, eftersom vi bor i egen lägenhet och har eget kök… Men jag ska göra en kraftansträngning i morgon och starta ordentlig och skriva dagbok här på min blogg. 

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår”
    Marinas LCHF-efterrätt Kan LCHF göra att du får några nya hål i skärpet och göra dig mer produktiv på jobbet? Och kan det få dig att vara mindre vresig och slippa sötsuget? Det är vad Marina skulle säga om du frågar henne: Läs vidare → Inlägget ”Det har varit ett underbart och ögonöppnande halvår” dök först upp på Kostdoktorn.
