Nystart

Idag är det lördag och jag har startat på nytt med LCHF-maten. Frukosten idag bestod av 2 ägg med lite smör och kaffe med grädde. Blev mätt och nöjd. Detta var nu nästan fem timmar sedan, och jag ska snart äta lite mer mat. Men jag är inte egentligen hungrig, det är hellre för att motstå frestelsen att äta bullarna som jag bakade tillsammans med vårt besöksbarn och grannens lillflicka, som är lika gamla.

Känns bra att starta om på nytt idag, det är första dagen av semestern och jag har tre veckor utan jobb framför mig. Nu kan jag bestämma själv när och vad jag vill äta. Och efter tre veckor så ska jag klara av att äta den här maten resten av livet. För det är det jag måste göra. Det finns ingen annan mat som jag kan äta och må lika bra som LCHF-maten. Jag åt ju den här goda maten i över tre månader i fjor höst och gick ner i vikt samtidigt som jag mådde bättre än på många år. Så jag vet att det här är den maten som jag vill fortsätta att äta resten av livet.

Nu ska jag hämta lite ostbitar och pålägg och äta lite mellanmål, eftersom vi ska äta middagen senare idag, och så ska vi till affären efter tuppluren till vårt besöksbarn.

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Att behandla patienter med paleokost
    4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor66%4 stjärnor33%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna0%6 röster216 visningar Physicians for Ancestral Health är ett nätverk med läkare som använder riktig mat som behandling. Här förklarar de fördelen med att ha ett nätverk med likasinnade läkare som behandlar sina patienter med livsstilsförändringar. Se hela videon ovan (transkription […]
