Avsteg

Nu har jag gjort en del avsteg från en strikt kost, och fått böta på det med flera kilo plus. Jag vill ju gå ner i vikt så detta är inte något som jag önskar mig. Jag trodde att det gick att öka lite på kolhydraterna utan att det skulle visa sig på vågen, men det fungerade alltså inte för mig. I stället har jag gått upp fyra kilo som jag har kämpat bort i höst. INTE KUL!

Jaja, gjort är gjort och nu får jag bara bita i det sura äpplet (nejdå, ska inte börja äta frukt!) och ta mig i kragen och gå rätt in på GI Noll! efter nyårsfesten. Den första januari börjar jag på rätt mat och fortsätter med det till jag har nått min önskade vikt. Nu har jag ju för f*n hittat en metod som gör att jag slipper gå hungrig (det är min mardröm, att gå hungrig) och så slarvar jag så att jag förstör mitt goda resultat och viktminskningskurva.

Det känns inte alls bra. Jag vill ju det här och så förstör jag för mig själv, så typiskt mig. Men nu är det bara att bita ihop och ta itu med detta. Jag vet ju att det fungerar!

 

Min vikt 2007

Min vikt 2007

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • LCHF-magasinets sommarnummer
    Nu har LCHF-magasinets sommarnummer kommit ut. Här berättar chefredaktör Bo Zackrisson lite om vad sommarnumret innehåller:Glutenfritt har blivit en trend – även i LCHF-kretsen Forskare och myndigheter vill dock inte avråda från gluten. De varnar för glutenfritt och vill framställa gluten som gott och problemfritt. I min trendspaning förklara jag varför mode […]
