Åtta veckor med LCHF

Har nu gått på LCHF i åtta veckor, nästan två månader alltså, och jag känner mig så bra. Har gått ner nästan sju kilo på den här tiden, i tillägg till de åtta som jag hade gått ner innan (på GreteRoede-kurs – motsvarar Viktväktarna), så nu är det alltså femton kilo som är borta från min kropp sedan augusti i år. 

För arton månader sedan vägde jag drygt tjugo kilo mer än det jag gör idag, den känslan är helt fantastisk! Om någon hade sagt det til mig då, att jag skulle gå ner så mycket till idag, så hade jag definitivt inte trott på det.

Jag har fortfarande ungefär fyrtio kilo till att gå ner, och ska hålla mig till den här maten resten av livet. Tar det lugnt men fokuserar på att ta riktiga val hela tiden. Nu som jag inte längre är hungrig varannan timme så är det ju så mycket enklare…

Jag äter inte väldigt strikt LCHF med tanke på mejeriprodukter, men jag har inte rört en brödbit, en potatis, ett riskorn eller en pastaskruv sedan slutet av september, och kan inte heller säga att jag saknar det så väldigt heller. 

Njuter gott av kött, fågel och fisk och allt det goda till det; smör, grädde, crème fraiche… Kryddar med allt möjligt och jag som inte har lagat god mat börjar helt plötsligt att ”få till det” vid köksbänken! Kan det bero på den goda smaken från fettet?

Mannen i huset har gått på HCLF i tre år och stått stilla på vågen. Efter att ha lagt om kosten till LCHF så har också han gått ner några kilo. Men han är inte på långt när lika sträng som jag, så det går inte lika fort för honom, men det gör inte något för honom. Huvudsaken är ju att det går åt rätt håll!

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Att behandla patienter med paleokost
    4,7 av 5 stjärnor5 stjärnor66%4 stjärnor33%3 stjärnor0%2 stjärnor0%1 stjärna0%6 röster216 visningar Physicians for Ancestral Health är ett nätverk med läkare som använder riktig mat som behandling. Här förklarar de fördelen med att ha ett nätverk med likasinnade läkare som behandlar sina patienter med livsstilsförändringar. Se hela videon ovan (transkription […]
