13 november 2007

Ja, nu har det snart gått två månader med LCHF. Märkte en del i början men nu känns det som att det står stilla med allt, och med tant röd på besök så går det i varje fall inte ner, som jag vill.

Var på Hälsokonferensen på Hälsans Hus i Stockholm på söndagen. Det var verkligen en inspiration att fortsätta med kosten, även om inte vågen vill samarbeta. Men jag hoppas ju att det ska fortsätta att gå neråt så att jag når en mer behaglig vikt. Det är ju jobbigt att väga så här mycket.

Fyllde ju år igår, så just nu är jag inne i en kolhydratvänlig period. Skulle ju naturligtvis inte ha tillåtit mig det, men kanske det går bättre att komma i gång med ordentlig viktminskning efteråt. Vi får väl se.

Jag vet i alla fall att den här maten är mycket godare än den jag har plågat mig själv med de sista 15 åren, så jag kommer inte att avvika från LCHF!

 

Kommentering är stängt.

RSS Kostdoktorn

  • Plocktallrik med räkor och ägg
    6 gStrikt LCHF71% Fett25% Protein3% Kolhydrater6 g kolhydrater / portion1 {"@context":"http:\/\/schema.org\/","@type":"Recipe","name":"Plocktallrik med r\u00e4kor och \u00e4gg","description":"En snabbfixad m\u00e5ltid med r\u00e4kor, \u00e4gg och konserverad kron\u00e4rtskocka. Perfek […]
